SPALTIST Anita Cirotzki

Digital kommunikasjon er sjeldan nøkkelen til eit godt barnehagetilbod

Eg er uroa for kva vi kan miste dersom både tilsette og foreldre i barnehagen blir så opptatt av digital kommunikasjon at vi nesten ikkje snakkar saman lenger.

Anita Holm Cirotzki

er barnehagelærer, sentralstyremedlem i Utdanningsforbundet og leder i kontaktforum for barnehage.

Kvar veke fløymer det ut digital informasjon til norske barnehageforeldre. Nokre foreldre irriterer seg over stadige varsel på telefonen, andre er nesten umettelege på informasjon. Det er mykje positivt med teknologi. I dag kan til dømes oppmøte, fridagar, planar og påminningar registrerast digitalt. Digital informasjon og kommunikasjon kan gje nyttig informasjon mellom barnehage og heim, men kan det også føre til eit dårlegare foreldresamarbeid?

Meir service enn pedagogisk tilbod

Eg er uroa for kva ein kan miste dersom ein let det digitale i stor grad erstatte samhandlinga mellom tilsette og foreldre, og særleg dersom det blir den rutineprega informasjonen som dominerer. I ytste konsekvens kan ei slik utvikling bidra til å endre synet på kva ein barnehage skal vere, at det vert meir ein serviceinstitusjon enn eit pedagogisk tilbod for barn.

Digital kommunikasjon er prega av korte beskjedar, han fangar ikkje opp sinnsstemning eller kroppsspråk. Han inviterer ikkje til andre tema enn akkurat det som blir etterspurt. Registrering av bleieskift, søvn og matinntak kan sjølvsagt vere nyttig informasjon, men vil ikkje spegle kvardagen til barnet. 

Det er lett å undervurdere samtala i garderoben, den som kan bidra til å byggje relasjonar mellom foreldre, barn og tilsette. Å vite kva heimen er opptatt av, og få kjennskap til små og store hendingar i barnet sitt liv, er viktig for å møte barnet på best mogleg måte. Den informasjonen som barnehagen får gjennom desse korte samtalene, kan vere gull verd. Også foreldre vil gå glipp av mykje dersom det meste av kommunikasjon skjer digitalt.

Eit faresignal

Eg er trygg på at menneskeleg dialog framleis er viktig for foreldre og tilsette, men eg høyrer også historier som vitnar om det motsette. Det er eit faresignal dersom både tilsette og foreldre blir så opptatt av det digitale at vi nedprioriterer menneskeleg relasjon og dialog. 

Det vil foreldre, tilsette og ikkje minst barnet kunne tape på. Kvaliteten på barnehagetilbodet ligg sjeldan i dei digitale tala eller i den informasjonen som blir plotta inn i digitale system. Kvaliteten på tilbodet erfarer du best i møte med andre menneske.