Digital kommunikasjon er sjeldan nøkkelen til eit godt barnehagetilbod
Eg er uroa for kva vi kan miste dersom både tilsette og foreldre i barnehagen blir så opptatt av digital kommunikasjon at vi nesten ikkje snakkar saman lenger.
Anita Holm Cirotzki
er barnehagelærer, sentralstyremedlem i Utdanningsforbundet og leder i kontaktforum for barnehage.
Kvar veke
fløymer det ut digital informasjon til norske barnehageforeldre. Nokre foreldre
irriterer seg over stadige varsel på telefonen, andre er nesten umettelege på
informasjon. Det er mykje positivt med teknologi. I dag kan til dømes oppmøte,
fridagar, planar og påminningar registrerast digitalt. Digital informasjon og
kommunikasjon kan gje nyttig informasjon mellom barnehage og heim, men kan det
også føre til eit dårlegare foreldresamarbeid?
Meir service
enn pedagogisk tilbod
Eg er uroa for
kva ein kan miste dersom ein let det digitale i stor grad erstatte samhandlinga
mellom tilsette og foreldre, og særleg dersom det blir den rutineprega
informasjonen som dominerer. I ytste konsekvens kan ei slik utvikling bidra til
å endre synet på kva ein barnehage skal vere, at det vert meir ein
serviceinstitusjon enn eit pedagogisk tilbod for barn.
Digital
kommunikasjon er prega av korte beskjedar, han fangar ikkje opp sinnsstemning
eller kroppsspråk. Han inviterer ikkje til andre tema enn akkurat det som blir
etterspurt. Registrering av bleieskift, søvn og matinntak kan sjølvsagt vere
nyttig informasjon, men vil ikkje spegle kvardagen til barnet.
Det er lett å
undervurdere samtala i garderoben, den som kan bidra til å byggje relasjonar
mellom foreldre, barn og tilsette. Å vite kva heimen er opptatt av, og få
kjennskap til små og store hendingar i barnet sitt liv, er viktig for å møte
barnet på best mogleg måte. Den informasjonen som barnehagen får gjennom desse
korte samtalene, kan vere gull verd. Også foreldre vil gå glipp av mykje dersom
det meste av kommunikasjon skjer digitalt.
Eit
faresignal
Eg er trygg på
at menneskeleg dialog framleis er viktig for foreldre og tilsette, men eg
høyrer også historier som vitnar om det motsette. Det er eit faresignal dersom
både tilsette og foreldre blir så opptatt av det digitale at vi nedprioriterer
menneskeleg relasjon og dialog.
Det vil foreldre, tilsette og ikkje minst
barnet kunne tape på. Kvaliteten på barnehagetilbodet ligg sjeldan i dei
digitale tala eller i den informasjonen som blir plotta inn i digitale system.
Kvaliteten på tilbodet erfarer du best i møte med andre menneske.