Jump to main content
Barnehage
Skole
Fagartikler
Debatt
Podkast
Søk
Annonser hos oss
Bladene våre
Stillinger
Nyhetsbrev
Kontakt oss
Last ned appen vår
Debatt - utdanningsnytt
Lyst til å skrive hos oss?
Les forfatterveiledningen
Retningslinjer for kommentarfeltet
Tydelige rammer – fra Kari til klasserommet
Mobbing: Vi må snakke om ledelsesansvaret
Kunnskap er kritisk – også i KI-tidsalderen
Mer norsk og matte hjelper ikke – prøv heller matlaging!
– Vi barnehagelærere må ta del i barnas magiske lekeverden
Resultatstyring hindrer kunnskapsutvikling i skolen
Kunnskapshull om samiske barns rettigheter
På vei mot en todelt skole i Akershus
God klasseledelse er en del av løsningen
Ikke la prateroboter vurdere elevtekstene dine
Gjør 2026 til håndskriftens år i skolen
Nye svømmekrav har gjort undervisningen mer virkelighetsnær
Politiske snarveier gjør religion til syndebukk for integreringsutfordringer
Fellesskolens framtid må bygges på et bredest mulig kunnskapsgrunnlag
Julenissen og lokale bedrifter redder skolene
Fellesskolen svekkes når læreren står alene
Fredsprisen som nødvendig påminnelse om demokratiske verdier
Blir lærermangelen borte om få år?
Feil å kutte ut engelsk for de yngste barna
Nye læringsstøttende prøver – reell forbedring eller kostbar navneendring?
Scener frå ein dialog mellom skule og heim
Å fjerne fag er et forslag uten forankring
Det er KS sin oppfatning av fleksibilitet som er i utakt med tiden
Vi trenger bedre undervisning i bruk av KI ved lærerutdanningene
Å kutte fagene i barneskolen samsvarer ikke med FNs Barnekonvensjon
Den akademiske læreplanarven skyver praktiske fag til side
Lærlingtilskuddet henger etter – det kan koste oss fagkompetansen
Vil regjeringen svekke den demokratiske beredskapen i skolen?
Femårig lærerutdanning gir bedre lærere – og bedre skole
Feil prioritering i barnehagesektoren
Ro i klassen: La lærerne være sjef!
Vi må slutte å snakke om lav lekekompetanse
Monsteret i klasserommet, og viktigheten av traumebevist kunnskap
Lat born vere born, teorien kjem tidsnok
Her er noen tiltak for å endre dagens styringssystem
KI-hallusinasjoner har kommet for å bli – det gjør chatboter utfordrende å bruke i opplæring
Uten «felles» er skolen kun et tomt skap
Vi brenner ut mens barna skrur av
Når tryggheten i skolen blir et hinder for videre liv
Urolege hender og føter har ein viktig beskjed til oss
Nullvisjonen hjelper ingen når hjelpen ikke finnes