Dette kan du lese om i neste nummer av Spesialpedagogikk

Spesialpedagogikk nr. 4, 2025 har utgivelse 12. desember

Publisert Sist oppdatert

Der kan du lese om: 

  • Inkludering i skolen - har vi kommet så langt som vi tror og håper? Artikkel av Ann-Cathrin Faldet og Kari Nes.
  • Dysleksi – en unødvendig diagnose? Artikkel av Ulf Rune Andreassen.
  • Spesialpedagogikk 90 år :  Innstikk av Ellen Birgitte Ruud

  • Skolesystemet som pådriver for bekymringsfullt skolefravær: Artikkel av Åshild Fagervold.
  •  Matematikkfagets utfordringer; er dybdelæring svaret for alle? Artikkel av Marianne Akselsdatter Aaslund og Ulf Tore Gomnæs.
  • Grunnskolelæreres erfaringer med å ta i bruk erfaringsbakgrunnen til elever med fluktbakgrunn i undervisningen: Artikkel av Da-Huong Fehn, Lene Kristine Marsby Ramberg og Øystein Skundberg.
  • En tankevekker om anerkjennende kommunikasjon:  Innstikk av Hallvard Håstein.

  • Engelskfaget og dysleksi hos elever i 6. klasse: Fagfellevurdert forskningsartikkel av Turid Helland, Cathrine Reksten Heradstveit, Ingelin Indreeide Kvalsvik, Marlen Morken Ellingsen, Synnøve Lindtner Bakervik og Wenche Andersen Helland.
  • Den utfordrende, men nødvendige vurderingen av lesing de første årene på skolen:  Fagfellevurdert forskningsartikkel av Rigmor Walgermo, Per Henning Uppstad og Kjersti Lundetræ.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har du lyst til å abonnere på Spesialpedagogikk? 

  • Er du medlem av Utdanningsforbundet får du bladet Utdanning + ett valgfritt tidsskrift (f. eks. Spesialpedagogikk:)) gratis, enten som papirutgave og/eller som e-blad.  Logg inn på Min side: Mine abonnement
  • Ikke medlem: Da kan du bestille det på e-post: abonnement@utdanningsnytt.no
  • Du kan også følge oss på Facebook:  (4) Facebook 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------