Dette kan du lese om i neste nummer av Spesialpedagogikk
Spesialpedagogikk nr. 4, 2025 har utgivelse 12. desember
Der kan du lese om:
- Inkludering i skolen - har vi kommet så langt som vi tror og håper? Artikkel av Ann-Cathrin Faldet og Kari Nes.
- Dysleksi – en
unødvendig diagnose? Artikkel av Ulf Rune Andreassen.
-
Spesialpedagogikk 90 år : Innstikk av Ellen Birgitte Ruud
- Skolesystemet som pådriver for bekymringsfullt skolefravær: Artikkel av Åshild Fagervold.
- Matematikkfagets utfordringer; er dybdelæring svaret for alle? Artikkel av Marianne Akselsdatter Aaslund og Ulf Tore Gomnæs.
- Grunnskolelæreres erfaringer med å ta i bruk erfaringsbakgrunnen til elever med fluktbakgrunn i undervisningen: Artikkel av Da-Huong Fehn, Lene Kristine Marsby Ramberg og Øystein Skundberg.
-
En tankevekker om anerkjennende kommunikasjon: Innstikk av Hallvard Håstein.
- Engelskfaget og dysleksi hos elever i 6. klasse: Fagfellevurdert forskningsartikkel av Turid Helland, Cathrine Reksten Heradstveit, Ingelin Indreeide Kvalsvik, Marlen Morken Ellingsen, Synnøve Lindtner Bakervik og Wenche Andersen Helland.
-
Den utfordrende, men nødvendige vurderingen av lesing de første årene på skolen: Fagfellevurdert forskningsartikkel av Rigmor Walgermo, Per Henning Uppstad og Kjersti Lundetræ.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har du lyst til å abonnere på Spesialpedagogikk?
- Er du medlem av Utdanningsforbundet får du bladet Utdanning + ett valgfritt tidsskrift (f. eks. Spesialpedagogikk:)) gratis, enten som papirutgave og/eller som e-blad. Logg inn på Min side: Mine abonnement
- Ikke medlem: Da kan du bestille det på e-post: abonnement@utdanningsnytt.no
- Du kan også følge oss på Facebook: (4) Facebook
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------