Spesialpedagogikk
Fagartikler
-
Skulebesøk på Katrinebjergskolen, der dei nyttar NEST-pedagogikk
-
Rådgivning for et inkluderende fellesskap for alle i barnehagen
-
Ny opplæringslov. Hva nå med spesialundervisningen?
-
Posisjonering som en «løvemamma»: Å være mor til barn med vedtak om spesialundervisning i overganger mellom utdanningsinstitusjoner
-
Tilrettelegging for elever med tilknytningsvansker i skolen. "Forstår du min smerte?"
-
Spesialpedagogisk rådgivning – øvelse gjør deg ikke til mester, men gjør at du gradvis mestrer bedre
Forskningsartikler
-
Posisjonering som en «løvemamma»: Å være mor til barn med vedtak om spesialundervisning i overganger mellom utdanningsinstitusjoner
-
Støy i barnehagen - Barnehageansattes opplevelse av støy og hørselsrelaterte utfordringer
-
Å leke barnet inn: En kvalitativ studie om barn og ansattes perspektiver på å fremme inkludering av alle barn i barnehagen
-
Tolk, mekler, regissør og pedagog – jobbspesialisters egenskaper og roller overfor unge voksne med lett utviklingshemming i møte med arbeidslivet
-
Spesialundervisning i norske fengsel
-
Skoleansattes erfaringer og utfordringer i møte mellom regelverk og pedagogisk praksis
-
«Jeg er en skam for verden»Mobbingens konsekvenser og skammens betydning
-
Læreres perspektiver på en god sakkyndig vurdering og dens relevans for spesialundervisning
-
Hvorfor kamuflerer jenter og kvinner autismen sin i sosiale settinger?
-
Fra skole til arbeid for unge voksne med Downs syndrom