
Spesialpedagogikk
Nyeste fagartikler
-
Læreres betraktninger om egen praksis og kompetanse knyttet til lytte- og taletrening for elever med cochleaimplantat
-
Kulturkompetanse som en del av undervisning og rådgivning på videregående skole
-
Elever med autismespekterdiagnose og deres perspektiver på inkludering i ordinær skole
-
Kommunikasjon med barnehagebarn om seksuelle overgrep og vold
-
Betydningen av reguleringsstøtte i møte med utviklingstraumatiserte barn med utfordrende adferd
-
«Eg lærte tidleg å ta ansvar» – et portrettintervju med Edvard Befring
Nyeste forskningsartikler
-
Læreres betraktninger om egen praksis og kompetanse knyttet til lytte- og taletrening for elever med cochleaimplantat
-
Elever med autismespekterdiagnose og deres perspektiver på inkludering i ordinær skole
-
Å tenke nytt om inkludering – om ideal og praksis for barn med multifunksjonshemming
-
Individuelle opplæringsplaner for ungdom med utviklingshemming i tilrettelagt videregående opplæring – mellom verdier, vilje, kunnskap og system
-
Subjektivt velvære sett fra perspektivet til elever med utviklingshemming i videregående opplæring
-
Erfaringene til mødre til autistiske barn som strever med selektive spisevansker
-
Posisjonering som en «løvemamma»: Å være mor til barn med vedtak om spesialundervisning i overganger mellom utdanningsinstitusjoner
-
Støy i barnehagen - Barnehageansattes opplevelse av støy og hørselsrelaterte utfordringer
-
Å leke barnet inn: En kvalitativ studie om barn og ansattes perspektiver på å fremme inkludering av alle barn i barnehagen
-
Tolk, mekler, regissør og pedagog – jobbspesialisters egenskaper og roller overfor unge voksne med lett utviklingshemming i møte med arbeidslivet