Spesialpedagogikk
Fagartikler
-
Individuelle opplæringsplaner for ungdom med utviklingshemming i tilrettelagt videregående opplæring – mellom verdier, vilje, kunnskap og system
-
Den viktige overgangen fra elev til arbeidstaker for mennesker med nedsatt funksjonsevne
-
Aktiv lytting krever metode og trening
-
Utegruppe for barn og unge med ADHD
-
Individuell tilrettelegging for elevens karakterstyrke – kan dette være en aktuell utfordring for spesialpedagoger?
-
Alle, også barn med funksjonsnedsettelser, må få lov til å gjøre feil – for så å lære av dem
Forskningsartikler
-
Individuelle opplæringsplaner for ungdom med utviklingshemming i tilrettelagt videregående opplæring – mellom verdier, vilje, kunnskap og system
-
Subjektivt velvære sett fra perspektivet til elever med utviklingshemming i videregående opplæring
-
Erfaringene til mødre til autistiske barn som strever med selektive spisevansker
-
Posisjonering som en «løvemamma»: Å være mor til barn med vedtak om spesialundervisning i overganger mellom utdanningsinstitusjoner
-
Støy i barnehagen - Barnehageansattes opplevelse av støy og hørselsrelaterte utfordringer
-
Å leke barnet inn: En kvalitativ studie om barn og ansattes perspektiver på å fremme inkludering av alle barn i barnehagen
-
Tolk, mekler, regissør og pedagog – jobbspesialisters egenskaper og roller overfor unge voksne med lett utviklingshemming i møte med arbeidslivet
-
Spesialundervisning i norske fengsel
-
Skoleansattes erfaringer og utfordringer i møte mellom regelverk og pedagogisk praksis
-
«Jeg er en skam for verden»Mobbingens konsekvenser og skammens betydning