
Spesialpedagogikk
Fagartikler
-
Engelskundervisning på 1. trinn for elever med svake språkferdigheter
-
Traumatiserte barn kan ha en atferd og et reaksjonsmønster som kan være vanskelig å forstå
-
Tilrettelegging av skolehverdagen for elever med traumer
-
Fra nederlag til mestring for synshemmede Erlend
-
Statped får behalde 40 millionar
-
Skriftspråkstimulering i barnehagen for barn som skal forberedes til punktskrift
Forskningsartikler
-
Skoleansattes erfaringer og utfordringer i møte mellom regelverk og pedagogisk praksis
-
«Jeg er en skam for verden»Mobbingens konsekvenser og skammens betydning
-
Sosial bakgrunn har mest å si for elevenes utdanningsvalg i videregående skole
-
Læreres perspektiver på en god sakkyndig vurdering og dens relevans for spesialundervisning
-
Hvorfor kamuflerer jenter og kvinner autismen sin i sosiale settinger?
-
Fra skole til arbeid for unge voksne med Downs syndrom
-
Elever med utviklingshemming og deres erfaringer i kroppsøving
-
«Det smarteste var å ikke være smart» – evnerike elevers skolelivskvalitet