
Spesialpedagogikk
Fagartikler
-
Ufrivillig skolefravær – hvordan man kan hjelpe en elev med å få tilbake «skolekondisen»
-
Tourettes syndrom og mobbing i skolen
-
Betydningen av pedagogisk tilrettelegging for elever med spiseforstyrrelser
-
Autismediagnosen er blitt 80 år
-
Humorens rolle i pedagogiske og spesialpedagogiske settinger i barnehage og skole
-
Lytting og læring i skolen
Forskningsartikler
-
Skoleansattes erfaringer og utfordringer i møte mellom regelverk og pedagogisk praksis
-
«Jeg er en skam for verden»Mobbingens konsekvenser og skammens betydning
-
Sosial bakgrunn har mest å si for elevenes utdanningsvalg i videregående skole
-
Læreres perspektiver på en god sakkyndig vurdering og dens relevans for spesialundervisning
-
Hvorfor kamuflerer jenter og kvinner autismen sin i sosiale settinger?
-
Fra skole til arbeid for unge voksne med Downs syndrom
-
Elever med utviklingshemming og deres erfaringer i kroppsøving
-
«Det smarteste var å ikke være smart» – evnerike elevers skolelivskvalitet