![Empty article - Title](https://image.utdanningsnytt.no/242827.webp?imageId=242827&x=0.00&y=0.00&cropw=100.00&croph=93.33&width=682&height=84&format=jpg)
![Spesialpedagogikk nr. 1, 2023](https://image.utdanningsnytt.no/349546.webp?imageId=349546&x=0.00&y=0.00&cropw=100.00&croph=100.00&width=960&height=1230&format=jpg)
Spesialpedagogikk nr. 1, 2023
Denne utgaven hadde utgivelse 10. februar
Der kan du lese om:
- Mye av den utagerende atferden hos elever kommer av mangel på inkludering og tilpasset undervisning: Artikkel av Edvin Eriksen.
- Betydningen av pedagogisk tilrettelegging for elever med spiseforstyrrelser: Artikkel av Stine Løvereide.
- Fra nederlag til mestring for synshemmede Erlend: Artikkel av Margrethe Sylthe og Beate Heide.
- Humorens rolle i pedagogiske og spesialpedagogiske settinger i barnehage og skole: Artikkel av Kirsten Flaten.
- Resiliens som bidrag til gjennomføring av videregående opplæring: Fagfellevurdert forskningsartikkel av Yvonne Jakobsen og Mirjam Harkestad Olsen.
- Det er ikke så lett å snakke om traumatiske opplevelser uten et språk – iscenesettelse som kommunikasjon: Fagfellevurdert forskningsartikkel av Bjørk Khelet og Janne Madsen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------