– Nesten ingen kommuner har informasjon om brukernes tilfredshet med SFO-tilbudet, sier fagdirektør Anne Kristin Vie i Forbrukerrådet. Arkivfoto: Svein Rolf Lier

Forbrukerrådet kritiserer kommunenes SFO-informasjon

Forbrukerrådet kritiserer manglende informasjon om SFO på kommuners nettsider. De frykter at kommunene har for lite kjennskap til kvaliteten ved sine SFO-tilbud.

Bare 20 kommuner har informasjon om brukerundersøkelsene ved skolefritidsordningen (SFO) på sine nettsider, viser en test fra  Forbrukerrådet.

– Når nesten ingen kommuner har informasjon om brukernes tilfredshet med SFO-tilbudet, er det nærliggende å tro at disse i liten grad blir utført, eventuelt at de fort havner i skuffen, sier fagdirektør Anne Kristin Vie i Forbrukerrådet.

Tidligere undersøkelser har vist at det kun er én av tre kommuner som faktisk gjennomfører SFO-brukerundersøkelser.

I tillegg har kommunene for dårlig informasjon om sitt SFO-tilbud på nettsidene. Forbrukerrådet fant verken prisinformasjon eller åpningstider for SFO hos tre av ti kommuner.

–  Dette er opplagt informasjon man forventer å finne på kommunens nettsider. Her er det rett og slett bare å svinge seg rundt å få det på plass, sier Vie. (©NTB)

Powered by Labrador CMS