Foto: Privat
Med intuisjonen som vegvisar
Den nye klassen var uroleg og lite oppmerksam. Per-Magne Løken måtte finne nye vegar i undervisninga.
Per-Magne si mest skjelsetjande oppleving i undervisninga fann stad for mange år sedan.
Då vikarierte han ved ein annan skule, der han underviste ein idrettsfagleg fyrsteklasse i engelsk, fem timar i veka.
– Den fyrste tida med ein ny klasse føler ein seg litt fram, prøvar å bli kjent med dei, seier han.
– Dei var litt urolege, og det var litt mykje støy i klasserommet, seier Per-Magne og held fram:
– Desse ungdommane hadde mykje energi, og eg måtte prøve å late dei få anledning til å få utløp for det i engelsktimane av og til.
Etter tre-fire veker innsåg han likevel at han måtte endre undervisninga si.
Komme elevane i møte
– Eg må komme dei betre i møte, tenkte eg. Eg søkte i sjela mi korleis eg kunne nå alle elevane på beste måte. Elevar reagerer jo på kva slags inntrykk dei mottar i klasserommet.
– Kor mange elevar skulle du nå fram til?
– Dei var 30 i klassen, meiner eg å hugse.
Per-Magne gjorde tre ting: – Eg korta ned tida eg snakka sjølv. Det var jo dei som skulle bli engasjerte! Dei trong å bruke hendene. Eg gav dei meir praktiske aktivitetar, ikkje minst fleire konkurransar. Eg gav dei òg meir gruppearbeid.
– Vi spelte jamleg brettspel der alle måtte snakke engelsk. Vi heldt konkurransar, i par eller små grupper, slik at dei fekk testa seg i pensum og lære av kvarandre.
På den tida var jo aktivitetane mykje meir analoge enn no: – Quiz, Trivial Pursuit-liknande spel, klipping og liming. Eg la opp til at dei ikkje skulle arbeide mykje åleine, men mest i forpliktande fellesskap.
Heile skuleåret heldt dei faste konkurransar der elevane deltok i tilfeldige grupper og opparbeida seg poeng.
– Dei summerte vi og hengde på tavla.
– Var alle like glade i å konkurrere?
– Ja. Konkurransementaliteten deira verka jamt fordelt, men den trong å bli stimulert!
Fornøgde elevar
Dei tre ingrediensane i oppskrifta til Per-Magne fungerte etter kvart veldig bra.
– Elevane var glade og fornøgde. Det beste ein lærar kunne oppleve! Den utfordringa endra mitt syn på pedagogikk, fortel Per-Magne.
– Det var veldig bevisstgjerande å satse på å møte elevane der dei er. Det prinsippet brukar eg enno. Eg må gjere det sånn, det engasjerer elevane best.