Prisen vi betalar/betaler

Forfattaren av dette debattinnlegget er frustrert over alle sideformene som er lov å skrive på nynorsk.

Kva er (nynorsk) kvalitet i skulen/skolen og kva er prisen vi betalar/betaler? Som ein ofsen, grufsen, gruggut "grautskalle" kjenner eg meg! Men eg er ein omsynsfull, vørdsam [vyrdsam] slik ein, her eg no [nå] sit [sitt] trøytt/trøtt, noko [noe] vonbroten (skuffa) over alle unn(a) taka og sideformene, som krev at ei elles nokså [nokso] dugande lærarkjerring, oppfostra på nordlandsdialekt og bokmål, er nøydd/nøydt til å slå opp i ordlista mesta/nesten annankvar [annenkvar] [onnorkvar] gong/gang ein elev ytrar seg på det nynorske målet. 

Elevane får [fær] lov å skrive/a kva dei ynskjer el. ønskjer, inna(n)for det tillate el. tillati området, medan (el. med) vi lærarar, og andre offentleg tilsette, likså [likso] skal rå over (beherske) heile registeret - ordforrådet - i alle dei ulike, vestnorske målføra?   

Tillét til dømes eventuelle sensorar, og det vil seie allmenne [ålmenne] (vanlege el. alminnelege) lærarar som meg, til eksamen mesta/nesten kva som helst skal tru?
Kan hende har alle dei andre norsklærarane i Norge (eit ord som ikkje finst i nynorskordboka,) lært seg alt? Berre ikkje eg?

Rett nok vert/blir eg no [nå] og då/da ein "grautskalle" etter niglanande ordbokbruk, men eg er ikkje generelt teit, så difor/derfor spør eg: Kvifor/korfor skal vi el. me då/da eigen(t) leg streve/a med desse (ikkje bestandig valfrie) endingane og all valfridom(m) en elles?

Dette/denne hjarto/hjarte[hjerte]sukket/sukken er utarbeidd/utarbeidt i ei kvit og kald nott/natt ein gong/gang, i den månaden som vi el. me vonar/håpar gjev/gir den våren som vi el. me alltid trur skal ko(m) me!

Pytt, pytt, det så seg lagar, alle dagar? Eg er ofseleg lei av å gå [gange/a] i tunet og tippe/a korn! Eg vil vite/a, el. veta når og om De har tenkt å gjere/a noko [noe] med dette?

PS: 1. Kor mange feil finst eigen(t) leg i teksten ova(n) for?
2. Kor lang tid trur De eg bruka/brukte på å slå opp alle orda i ordboka?
3. Av di/for di/fordi det er så mange "merkelege" grunnreglar (som t.d. den om hokjønnsord på -ing), spør eg: Kvifor/korfor kan ei kjerring ikkje bli/verte til fleire kjerringe? (Det seier vi her hos oss!) Keffør står ikkje "keffør" i ordlista? Kem ha bestæmt alt? Keffør står ikkje "kem"?
4. Særskild [særskilt el serskild el. serskilt] til Kristin Clemet: Somme [sume] (nokre) av oss norsklærarar er framifrå i bokmålsortografi/rettskriving!
5. Ordboka mi, brukt el. bruka her, elevutgåva (!) - er frå "Det Norske Samlaget", Oslo år 2000.

Powered by Labrador CMS