Løyvingar og lovnader
Oppbevaring kan kome til å erstatte det som skulle vere det eigentlege innhaldet i skulen, meiner forfattaren av dette debattinnlegget.
Vi skal gi tilpassa opplæring til
den enkelte elev, går det fram av L 97. Vi skal ta oss av kvar
enkelt elev og gi dei merksemd og vaksenkontakt, går det
òg fram av L 97. Vi ser med stor uro på utviklinga
innanfor skulesektoren. Nedskjeringane riv vekk grunnlaget for
å drive grunnskulen etter vedteken målsetjing. Dette
gjeld både generell kvalitetssikring, L 97 og høve til
å drive tilpassa opplæring. Kva blir det av intensjonane
i L 97 i høve til prosjekt, temaarbeid og nye
arbeidsmåtar? Vi skal i tillegg fokusere på å
betre faga norsk og matematikk. Løyvingane frå det
offentlege står i skarp kontrast til det vi ser og
høyrer mange stortingspolitikarar meiner om skulen. Kva med vaksenkontakt? Dei dominerande og
krevjande elevane får større spelerom og krev større
merksemd. Læresituasjonen blir fylt med meir uro. Kva viser ei
europeisk undersøking av arbeidsmiljøet i ein norsk
klasse? Vaksenopplæringa er utsett for eit
liknande økonomisk press. Dei får problem med å
vidareføre prosjekt dei deltek i, prosjekt som på sikt er
særs viktige for kommunen, og som kan medføre at
vaksenopplæringa greier å skape nye arbeidsplassar.
Stortinget har tidlegare uttalt konkret at det vert følgt opp
med midlar som skal sikre igangsetjing og vidare finansiering av
"Grunnskuleopplæringa for vaksne". Dette vart ikkje følgt
opp i samarbeidsbudsjettet. Arbeidspresset på lærarane er
aukande. Vi skal ifølgje L 97 ha ansvaret for ei god
undervisning. "God undervisning skal gi elevene erfaringer i å
lykkes i sitt arbeid, gi tro på egne evner og utvikle ansvar
for egen læring og eget liv." Problema med store og krevjande
elevgrupper med sosiale og åtferdsmessige vanskar er aukande,
fleire årskull i lag med elevtal tett oppunder delingsgrensa,
færre timar til deling, fører til at enkelte klassar med
fleire årskull må greie seg med mindre ressursar i norsk,
matematikk og engelsk. Dette fører til stor belastning på
den enkelte lærar og elev. Oppbevaring kan kome til å
erstatte det som skulle vere det eigentlege innhaldet i skulen.
Skulen blir taparar i forhold til intensjonane i L 97. Forventningane til foreldra er at dei vil ha
ein god skule, rom for den enkelte og ei god undervisning. Dei er
talsmenn for elevane. Dette må reflekterast gjennom
heilskapstenking i budsjettarbeidet til politikarane.