Å lage et fungerende klassekart, er ikke så liketil som mange kanskje tror. Ill: Guttorm Helgøy

«Ifølge far er Erik så intelligent at jeg bør være advart, jeg må tenke på ham først når jeg lager klassekart»

26 elever og 27 hensyn å ta. Klassekart? Dette blir bra.

Publisert Sist oppdatert
Jeg er lærer og jeg skal lage klassekart
At de og jeg vet hvor de skal sitte er lurt, har jeg erfart

At Lise ikke kan sitte med Ole, det er avklart
Akkurat slik mammaen til Ole har forklart

Og Ahmed kan ikke sitte slik at han ser Ove, så klart
Å krangle med foreldrene til Ahmed om det ville være veldig rart

At tvillingene sitter på samme rekke, er helt feil åpenbart
Det er mange foreldre som skjønner at det er smart

Blikkontakt gjør Magnus veldig sart
Psykologen sier han må bli spart

Mia har tunge tanker og må sitte fremst for å bevare sin egenart
Noe annet ville få rektor til å lure på om jeg var riktig vel bevart

Ifølge far er Erik så intelligent at jeg bør være advart,
Jeg må tenke på ham først når jeg lager klassekart

Jeg skal bruke alt jeg har av krefter, tid og evner for en finne en god løsning
Det finnes et alternativ til underdanighet, bukking og «pleasing» som har høy grad av involvering:

Jeg tar det elevene sier, det jeg vet, og lager en kobling

Siden går jeg helt bananas og bruker litt tid på undervisning

26 elever og 27 hensyn å ta. Klassekart? Dette blir bra.

Powered by Labrador CMS